Umelá inteligencia si postupne nachádza stabilné miesto v rôznych sektoroch hospodárstva, a výnimkou nie je ani bankovníctvo.
Technológie, ktoré boli ešte donedávna výsadou inovatívnych startupov, sa dnes čoraz častejšie objavujú aj v každodenných službách pre klientov bánk. Aj na Slovensku môžeme vidieť, že banky čoraz častejšie využívajú umelú inteligenciu, či už na zvýšenie pracovnej efektivity, alebo zlepšenie zákazníckej skúsenosti.
HoreAI zmenilo spôsob, akým banky komunikujú s klientmi
Zahraničné banky idú príkladom. V Spojenom kráľovstve banka NatWest zmodernizovala svojho digitálneho asistenta Cora, čím zrýchlila reakcie na požiadavky klientov. Cora+ predvída potreby zákazníkov na základe predchádzajúcich interakcií a ponúka proaktívnu pomoc pri finančnom riadení. Americká banka JPMorgan Chase využíva nástroje umelej inteligencie prostredníctvom svojej platformy Contract Intelligence (COiN). Tento…